2015 Skincare Treatment

Hello bloggers..

Hari ni saya nak share tentang cara menjaga muka saya. Walaupun muka saya agak teruk (minyak dimuka berlebihan dan berjerawat) XD But saya cari juga cara nak atasi masalah tu. Biasalah kalau muka berminyak gerenti ada pimple punya...

Saya cari macam mana orang korea or jepun jaga muka diorang and saya terjumpa Suzy Bae punya recipe menjaga muka. Treatment tu dipanggil 4.2.4 facial face. It was, 4 minutes clean your face with cleansing oil (like Jojoba oil, Hazel nut oil, Sunflower oil, Olive oil and eg). Then, 2 minutes with cleansing foam. And lastly, 4 minutes wash face with luke water and cold water (2 minutes-luke water, 2 minutes-cold water to make your pores close.)

Senang kan? Hahahaha. Walaupun ambil masa yang agak lama selama 10 minit. Tapi, hasilnya sangat mengkagumkan kerana saya dah cuba hampir 2 minggu. Kulit saya jadi licin, pimple pun kurang. So, korang semua bolehlah guna cara tu.

Langkah-langkah. (My style)

1. Massage with cleansing face oil. (4 minutes)
I used Etude House Cleansing Oil Deep Moisture.

2. Clean the cleansing oil with cleansing foam. (2 minutes)
I used Garnier Sakura White Pinkish Radiance Gentle Cleansing Foam.

3. Wash with luke water and cold water. (4 minutes) Untuk kebaikan yang comel, lepas cuci muka dengan air suam dan air sejuk korang jangan terus lap muka dengan tuala tau. Biarkan aje air tu kering dengan sendiri. After that, you all can dap.. dap.. dap.. dap your face with your hand. ^^

Kebaikan menggunakan cleansing oil adalah cleansing oil dapat membersihkan minyak kotor di muka dan memberi khasiat kepada muka dengan semua nutrien yang ada dalam cleansing oil tu. So, kalau korang rasa nak cuba tips ni. Anda sangat dialu-alukan tapi korang kena kenal pasti dulu jenis muka korang macam mana okay. ^^

Lepas guna tips tu saya akan susuli dengan pakai Garnier Sakura White Pinkish Radiance Sleeping Essence. Korang boleh pakai apa yang sesuai dengan muka korang lepas gunakan tips tadi tu.

Extra tips: Lepas selesai semua proses diatas saya guna Safi Minyak Zaitun plus Ros Hip pada siku bagi mengurangkan kesan hitam yang ada di siku. XD So funny... Hehehehe

Semoga korang suka dengan tips ini. Selamat Mencuba!!!!! ~^.^~ ♥♡♥♡♥